سهیل سنقر

پایگاه اطلاع رسانی شهرستان سنقروکلیایی

سهیل سنقر

پایگاه اطلاع رسانی شهرستان سنقروکلیایی

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

۷۲ مطلب در آبان ۱۴۰۲ ثبت شده است

🔹به گزارش سهیل سنقر نمایشگاه «پایگاه‌های اسوه» با حضور سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان، مدیران استانی، بسیجیان و استقبال مردم پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی پارک شاهد کرمانشاه افتتاح شد.

 

🔸فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پایگاه‌های مقاومت محلات در واقع یک سپاه به اندازه محله است که همه مأموریت‌های سپاه در این پایگاه‌های مقاومت در حد آن محله اجرا می‌شود.

 

🔹وی ادامه داد: ایجاد نظام تربیتی در تراز انقلاب در محلات یکی از کار‌های بسیار مهمی است که همواره مورد توجه مقام معظم رهبری است و در گام دوم انقلاب هم آمده است.

 

🔸سردار ریحانی مأموریت‌هایی هم‌مانند تربیتی، آموزشی، امنیتی، سازندگی و... را در قالب فعالیت‌های ارزشمند پایگاه‌های محلات برای تحقق محله اسلامی عنوان کرد و گفت: گروه جهادی این پایگاه‌ها مربوط به زیرساخت، عمران، فرهنگی، آموزش و... است.

 

🔹سرهنگ پاسدار شهرام یاری در این راستا در گفتگو با خبرنگار سهیل سنقر اظهار داشت: پایگاه شهید علی اکبر قربانی که دو رتبه برتر اسوه کشوری، پایگاه حضرت زینب (س) حضور دو مرحله اسوه استانی و پایگاه حضرت معصومه (س) که اولین حضور پایگاه استانی را در کارنامه خود دارند در نمایشگاه پایگاه‌های اسوه استان به نمایندگی از شهرستان سنقروکلیایی حضور دارند.

 

🔸فرمانده سپاه ناحیه سنقر ادامه: سردار ریحانی و سردار قنبری در بازدید از نمایشگاه پایگاه‌های اسوه استان بصورت تخصصی از غرفه پایگاه‌های بسیج شهرستان سنقروکلیایی بازدید کردند.

 

🔹سرهنگ یاری خاطر نشان کرد: در این بازدید از یک سامانه ابتکاری در خصوص محله اسلامی برای اولین بار در استان و کشور توسط پایگاه شهید علی اکبر قربانی شهرستان سنقروکلیایی رونمایی شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۰۲ ، ۲۲:۵۴

سرهنگ پاسدار شهرام یاری در گفتگو با خبرنگار سهیل سنقر از افتتاح ۲ پایگاه بسیج روستایی در شهرستان سنقروکلیایی به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج خبر داد.

 

فرمانده سپاه ناحیه سنقر ادامه داد: در چهل و چهارمین سالگرد تشکیل بسیج برای سهولت دسترسی بسیجیان به مراکز بسیج، تحقق بسیج ده‌ها میلیونی، مجموعه جوان مؤمن انقلابی و ایجاد همبستگی، وحدت و تحقق مردم سالاری دینی افتتاح دو پایگاه مقاومت بسیج در کنار مساجد دو روستا‌ی خانجمال پناهی و منصورعرب شهرستان سنقروکلیایی به نام شهدای دو روستا صورت گرفت.

 

فرمانده ناحیه سپاه سنقر بیان داشت:‌ امیدواریم بتوانیم با افتتاح پایگاه‌ها بسیج و گسترش این فرهنگ، بسیج جهانی را تجربه و این حرکت را به ظهور حضرت حجت (عج) متصل کنیم.

 

سرهنگ یاری تأکید داشت: بسیج همیشه در راستای اعتلای فرهنگی جامعه و تلاش در جهت برقراری نظم و امنیت منطقه را سرلوحه امور قرار داده و‌امیدواریم با تلاشی بیش از پیش و بهره‌گیری هرچه بهتر از ظرفیت‌ها و استعداد‌های جوانان منطقه، پویایی بیش‌تر در تمامی عرصه‌های اجتماعی و امنیتی را در پیش داشته باشیم.

 

وی به اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمود بسیج بزرگترین شبکه فرهنگی اجتماعی و نظامی دنیاست ابراز داشت: در گام دوم انقلاب برای رسیدن به تمدن اسلامی بایستی فرهنگ و تفکر بسیجی فراگیر شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۰۲ ، ۲۰:۵۷

دکتر مصطفی اکبریان در گفتگو با خبرنگار سهیل سنقر اظهار داشت: دیابت و پرفشاری خون با اینکه در سطح اول پیشگیری اهمیت می‌یابند و روش‌های سالم زندگی تا حد زیادی از بروز آن‌ها پیشگیری می‌کند، اما به‌عنوان بیماری خاموش در جامعه گسترش یافته و به‌عنوان مادر بیماری‌ها مطرح و عاملی برای بسیاری از بیماری‌های خطرناک و تهدیدکننده سلامت مردم هستند.

 

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان سنقروکلیایی ادامه داد: این دو بیماری به همراه عوارض بسیار شایعی که ایجاد می‌کنند، همچون حملات قلبی، سکته‌های مغزی و نارسایی پیشرفته کلیه و دیالیز و قطع عضو، هزینه‌های سنگینی را به بیماران، خانواده‌ها، جامعه و دولت تحمیل می‌کنند.

 

وی ادامه داد: پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا برای همه افراد ۱۸ سال و بالاتر و بانوان باردار در همه گروه‌های سنی از روز شنبه ۲۰ آبان آغاز ‌می‌شود.

 

دکتر اکبریان خاطر نشان کرد: افزایش نسبت شناسایی و شروع مراقبت و درمان در بیماران مبتلا به دیابت و پرفشاری خون در کشور و همچنین افزایش آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر، پیامدها و اهمیت تشخیص زودرس و کنترل دیابت و فشارخون بالا از اهداف این پویش است.

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان سنقروکلیایی تأکید داشت: در پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا به غربالگری و گردآوری، پردازش و تحلیل داده‌های مهم‌ترین عامل خطر دیابت و فشارخون بالا پرداخته می‌شود.

 

وی در خصوص اندازه گیری قندخون ابراز داشت: در صورتیکه چاقی و اضافه وزن دارید، در طول هفته کمتر از ۱۵۰ دقیقه فعالیت ورزشی انجام می دهید، سابقه خانوادگی دیابت و فشار خون دارید و یا باردار هستید هنگام مراجعه به مراکز فوق ۸ ساعت ناشتا باشید و یا جواب آزمایش دیابت خود را (که کمتر از 6 ماه از تاریخ آن گذشته) همراه داشته باشید.

 

دکتر اکبریان در خصوص اندازه گیری فشارخون بیان کرد: آرامش کامل داشته باشید و حداقل ۵ دقیقه روی صندلی بنشینید از مصرف قهوه ، سیگار و کافئین و الکل و... خودداری نموده و مثانه خالی باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۰۲ ، ۱۲:۲۱

🔹سرهنگ پاسدار شهرام یاری در گفتگو با خبرنگار سهیل سنقر اظهار داشت: توسط بسیج سازندگی سپاه شهرستان سنقروکلیایی در سال جاری مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به ۹۰ نفر از متقاضیان پرداخت گردید.

 

🔸فرمانده سپاه ناحیه سنقر‌ با بیان اینکه جهاد ادامه دارد افزود: پرداخت تسهیلات در راستای نامگذاری مقام معظم رهبری مدظله العالی به سال مهار تورم و رشد تولید بوده که با رویکرد فعال نمودن کارگاه‌های تولیدی نیمه فعال و راکد انجام گرفت.

 

🔹وی با اشاره به مقوله اقتصاد مقاومتی ابراز داشت: پرداخت تسهیلات بسیج سازندگی در سال جاری منجر به راه‌اندازی و تقویت ۱۵ کارگاه در زمینه‌های فرش دستباف شهرستان به تعداد ۴ کارگاه فرش با اشتغال ۵۰ نفر، خیاطی به تعداد ۴ کارگاه خیاطی با اشتغال ۲۰ نفر گردید.

 

🔸سرهنگ یاری در ادامه خاطر نشان کرد: در زمینه صنایع تبدیلی نیز به تعداد ۳ کارگاه با اشتغال ۱۲ نفر، در زمینه پرورش دام سنگین با یک گاوداری صنعتی با اشتغال ۵ نفر، کشت و فرآوری زعفران به صورت صنعتی با اشتغال ۷ نفر به صورت مستمر بوده است.

 

🔹فرمانده سپاه ناحیه سنقر در پایان تأکید کرد: مسیر رشد تولید در شهرستان سنقروکلیایی با پرداخت تسهیلات کم بهره به کارگاه‌های فعال و نیمه فعال ادامه خواهد داشت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۰۲ ، ۱۰:۳۶

🔹سرهنگ پاسدار شهرام یاری در گفتگو با خبرنگار سهیل سنقر با اشاره به اصول بسیج که بر پایه مردم یاری، مردم داری، مردم دوستی و محرومیت زدایی است اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج یک واحد خانه محروم روستایی در شهرستان سنقروکلیایی افتتاح شد.

 

🔸فرمانده سپاه ناحیه سنقر با اشاره به شعار «بسیج‌ امید ملت ایران» که جهاد همچنان ادامه دارد گفت: این واحد خانه محروم در روستای خانجمال پناهی با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولین و خانواده شهداء به خانواده نیازمند تحویل داده شد.

 

🔹شایان ذکر است این واحد مسکونی به همت بسیج سازندگی سپاه ناحیه سنقر و مشارکت گروه جهادی روستای خانجمال پناهی به نیت شهدای روستا به مساحت ۶٠ متر مربع به نیازمندان تحویل گردید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۰۲ ، ۱۶:۵۲