سهیل سنقر

پایگاه اطلاع رسانی شهرستان سنقروکلیایی

سهیل سنقر

پایگاه اطلاع رسانی شهرستان سنقروکلیایی

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

۲۶ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۳ ثبت شده است

حمید واحدی از عکاسان برجسته، با اخلاق و خوش آتیه شهرستان سنقروکلیایی با ثبت تصاویری بدیع و خلاقانه از زندگی روستایی و عشایری، عنوان نخست بخش عکاسی ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی را از آن خود کرد.

 

این موفقیت حمید واحدی، بار دیگر ظرفیت‌های هنری و فرهنگی شهرستان سنقروکلیایی را به رخ کشید و موجب افتخار و مباهات مردم این دیار شد.

 

این دوره ازجشنواره که به دبیری فرهاد قائمیان در استان بوشهر برگزار گردید، هنرمندان برگزیده کشور دربخش‌های مختلف چاووشی‌خوانی، منقبت‌ خوانی، پرده خوانی، نقالی و عکس روستایی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 

حضور حمید واحدی در این جشنواره و کسب عنوان نخست، نشان‌دهنده‌ی استعداد و ذوق سرشار این هنرمند سنقری در ثبت و به تصویر کشیدن زیبایی‌های زندگی روستایی و عشایری است. 

 

عکس‌های او، گویی قاب‌هایی ماندگار از لحظات ناب زندگی در روستا‌ها و عشایر را به تصویر کشیده‌اند و حکایت‌گر صبر، تلاش، فرهنگ و اصالت مردمی هستند که در دل طبیعت زندگی می‌کنند.

 

علی حشمتی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنقروکلیایی ضمن تبریک به آقای حمید واحدی و آرزوی موفقیت‌های روز افزون برای‌ ایشان گفت‌: امیدواریم شاهد درخشش هرچه بیشتر هنرمندان شهرستان سنقروکلیایی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری باشیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۰۳ ، ۱۷:۳۳

کشف ۹۰ رأس دام غیرمجاز در سنقروکلیایی

يكشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۰۱ ب.ظ

🔹به گزارش خبرنگار سهیل سنقر رأس ساعت ۱۹ امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در راستای گشت‌های هدفمند شبکه اطلاعاتی بسیج گزارشی مبنی بر ورود دام غیر مجاز به شهرستان سنقروکلیایی دریافت شد.

 

🔸بر اساس این گزارش تعداد ۹۰ رأس دام غیرمجاز از سمت مسیر روستای خامسان کامیاران وارد شهرستان سنقروکلیایی گردید.

 

🔹شایان ذکر است با همکاری مأموران انتظامی محموله مذکور به همراه ۴ خودرو از جمله دو وانت، یک نیسان و یک دستگاه خاور ضبط و جهت بررسی بیشتر و اقدامات قضایی به اداره آگاهی سنقر انتقال داده ش

دند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ ارديبهشت ۰۳ ، ۲۳:۰۱

🔹سرهنگ پاسدار شهرام یاری در گفتگو با خبرنگار سهیل سنقر اظهار داشت: در آستانه سالروز تشکیل بسیج سازندگی در هفدهم اردیبهشت ماه به فرمان مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا قرار داریم.

 

🔸وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند کار جهادی به معنی کار برخواسته از‌ ایمان و به کارگیرنده هر چه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است و روحیه خدمتگزاری موتور جامعه عزتمند است.

 

🔹فرمانده سپاه ناحیه سنقر ابراز داشت: به همین مناسبت در هفته بسیج سازندگی برنامه‌هایی که بسیج در طول مدت یک سال گذشته برای مردم عزیز و در راستای خدمت‌رسانی، مردم یاری، مردم داری و رفع محرومیت در شهرستان صورت گرفته است در این هفته به اطلاع عموم مردم شریف شهرستان سنقروکلیایی خواهد رسید.

 

🔸وی با بیان اینکه شعار امسال هفته بسیج سازندگی «همه با هم بسیج خدمت رسانی» است افزود: بسیج از انقلاب و مردم جدا شدنی نیست و این مأموریت بسیج سازندگی در سازمان بسیج، برای ملت شریف ایران عزیز اسلامی دو قرارگاه پیش‌بینی شده است قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی و قرارگاه اقتصاد مقاومتی که این دو قرارگاه در سازمان بسیج بر دوش بسیج سازندگی است.

 

🔹وی در ادامه اظهار داشت: هدف و رسالت اصلی بسیج سازندگی تلاش برای ساختن مناطق محروم است.

 

🔸سرهنگ یاری تصریح کرد: در همین راستا قرارگاه بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۲ فعالیت چشمگیری داشته‌اند که فعالیت عمرانی این قرارگاه با هدف محرومیت زدایی و در مناطق محروم می‌باشد.

 

🔹فرمانده سپاه ناحیه سنقر خاطر نشان کرد: در عرصه عمرانی در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵ واحد مسکونی معسرین در روستا‌های محروم شهرستان سنقروکلیایی توسط بسیج سازندگی تکمیل و تحویل افراد گردید.

 

🔸وی ابراز داشت: دو واحد مسکونی در روستا‌های خانجمال پناهی و آبباریک علیا توسط گروه‌های جهادی و مشارکت بسیج سازندگی ساخت و تحویل گردید.

 

🔹سرهنگ یاری بیان کرد: تهیه و توزیع ۲ هزار متر مربع ایزوگام جهت ۳۰ واحد مسکونی نیازمندان کمیته امداد انجام گرفت.

 

🔸وی دیوار‌نویسی و رنگ‌آمیزی ۱۳ مدرسه در روستا‌های محروم بخش مرکزی و کلیایی، اجرای پروژه آبرسانی آب شرب در برخی روستاهای بخش کلیایی و مرکزی و اجرای پروژه آبرسانی روستای کوچکینه و پلنگین و تکمیل غسالخانه در برخی از روستاها از دیگر برنامه های عمرانی بسیج سازندگی سنقروکلیایی عنوان کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ ارديبهشت ۰۳ ، ۱۸:۳۲

 

🔹به گزارش خبرنگار سهیل سنقر ارادتمندان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در شهرستان سنقروکلیایی با سیاهپوش کردن خیابان ها اقدام به مراسم سینه زنی و نوحه خوانی به سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) پرداختند.

 

🔸ارادتمندان اهل بیت در شهرستان سنقروکلیایی با تشکیل دسته های سینه زنی و زنجیر زنی در مراسم سوگواری امام جعفر صادق(ع)، عشق و ارادت خود را با خاندان پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) نشان دادند.

 

🔹حضور نوجوانان و جوانان در مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) نیز از نکات مهم برنامه عزاداری در شهرستان سنقروکلیایی بود که این پیام را به همگان می رساند که آینده سازان ایران اسلامی هیچگاه دست از ارزش های اسلامی برنمی دا

رند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ ارديبهشت ۰۳ ، ۲۳:۲۱

امام صادق(ع) الگوی معلمان و روحانیون

شنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۴:۱۶ ب.ظ

به گزارش سهیل سنقر؛ در پهنه‌ی پرفروغ تاریخ اسلام، نام امام جعفر صادق(ع) همچون خورشیدی درخشان و تابان است. این بزگوار مظهر علم و دانش، اسوه‌ تقوا و پرهیزگاری و الگوی جهاد و فداکاری، مشعلی فروزان در مسیر تعلیم و تربیت و ستاره‌ای درخشان در سپهر عقیدتی و سیاسی اسلام است. 

 

سیره و آموزه‌های ایشان چراغ راه روشنی برای مسلمانان در همه عرصه‌ها، از جمله برای معلمان و روحانیون عقیدتی-سیاسی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، محسوب می‌شود.

 

همزمانی شهادت امام جعفر صادق(ع) با هفته عقیدتی-سیاسی در سپاه و روز معلم، فرصتی مغتنم برای تأمل در نقش و جایگاه این امام همام در ترویج علم و دانش، تقویت ایمان و معنویت و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

 

ترویج معارف دینی و اخلاقی، رسالت روحانیون است 

 

روحانیون عقیدتی-سیاسی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با الگوگیری از امام جعفر صادق(ع)، به ترویج معارف دینی و اخلاقی در میان پاسداران می‌پردازند. آنها با برگزاری جلسات مذهبی، سخنرانی‌ها، توزیع کتب و نشریات مذهبی و استفاده از فضای مجازی، به تقویت ایمان و معنویت پاسداران و ارتقای سطح معرفت دینی آنها کمک می‌کنند.

 

 گویی روحانیون، سفیران دین و اخلاق در میان پاسداران هستند و رسالتی خطیر بر عهده دارند همچنین روحانیون عقیدتی-سیاسی با تحلیل مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، به پاسداران در راستای درک صحیح مسائل و افزایش بصیرت سیاسی آنها یاری می‌رسانند.

 

 آنها همچنین با تبیین مواضع نظام اسلامی و رهبری، پاسداران را در زمینه انجام صحیح وظایف خود در دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن هدایت می‌کنند. گویی روحانیون، چراغ بصیرت را در دستان پاسداران روشن می‌کنند تا آنها در مسیر حق و حقیقت گام بردارند.

 

امام صادق(ع) در دورانی که حکومت عباسی سعی در تحریف معارف دینی و ترویج افکار انحرافی داشت، با روشنگری و تبیین صحیح آموزه‌های اسلام، به مبارزه با این جریان‌ها پرداختند. ایشان همواره به پیروان خود سفارش می‌کردند که در مسائل سیاسی بصیرت داشته باشند و نسبت به ظلم و ستم حاکمان سکوت نکنند.

 

امام صادق(ع) معتقد بودند که یک مسلمان متعهد، نه تنها باید در انجام واجبات دینی کوشا باشد، بلکه باید نسبت به مسائل سیاسی جامعه خود نیز آگاه باشد و در صورت لزوم، برای دفاع از حق و حقیقت و یاری مظلومان، اقدام کند.

 

روحانیت معرز عقیدتی-سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهادی که وظیفه پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی را بر عهده دارد، با الهام از سیره و آموزه‌های امام صادق(ع) در انجام وظایف خود، با بصیرت و آگاهی کامل، در مسیر ولایت فقیه و دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بردارند و در برابر تهدیدات داخلی و خارجی ایستادگی کنند.

 

در پهنه‌ پرفروغ تاریخ اسلام، نام امام جعفر صادق(ع) همچون خورشیدی درخشان تابان است. ششمین امام شیعیان، مظهر علم و دانش، اسوه‌ تقوا و پرهیزگاری و الگوی جهاد و فداکاری، مشعلی فروزان در مسیر تعلیم و تربیت و ستاره‌ای درخشان در سپهر عقیدتی و سیاسی اسلام هستند. 

 

سیره و آموزه‌های ایشان، فریاد رسالت در حنجره‌ عدالت است که پژواک آن در گذر قرن‌ها، راهنمای انسان‌های حق‌جو و عدالت‌خواه بوده است.

 

امام صادق(ع) همچون معلمی دلسوز و مهربان، گویی طوفانی از علم و حکمت را بر جان و دل مشتاقان علم می‌وزید و آنها را سیراب می‌کرد. شاگردان برجسته‌ای همچون هشام بن حکم، مفضل بن ابراهیم و زرارة بن اعین، در محضر ایشان، چشمه‌های زلال معرفت را نوشیدند و در ترویج علم و دانش در جهان اسلام نقش‌آفرینی به‌سزایی کردند.

 

در دورانی که ظلم و ستم حاکمان عباسی، تاریکی جهل و ضلالت را بر جامعه اسلامی سایه افکنده بود، امام صادق(ع) همچون مبارزی نستوه، پرچمدار عدالت و آزادی را برافراشتند. با شجاعت و صلابت در برابر ظلم و ستم ایستادگی می‌کردند و از مظلومان دفاع می‌کردند. گویی فریاد رسالت در حنجره‌ی عدالت ایشان طنین‌انداز بود و ندای حق‌طلبی و ظلم‌ستیزی را در گوش جهانیان ندا می‌داد.

 

امام صادق(ع) تنها معلم علم و دانش نبودند، بلکه الگویی بی‌بدیل در اخلاق و تقوا بودند. صفات برجسته‌ای همچون عدالت، صبر، سخاوت، فروتنی و تقوا در سیره و رفتار ایشان جلوه‌گر بود و گویی چراغ راهی برای پیروان خود در مسیر سعادت و رستگاری بودند.

 

میثم بشیری؛ کارشناس فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنقر و کلیایی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ ارديبهشت ۰۳ ، ۱۶:۱۶