سهیل سنقر

پایگاه اطلاع رسانی شهرستان سنقروکلیایی

سهیل سنقر

پایگاه اطلاع رسانی شهرستان سنقروکلیایی

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

دکتر مصطفی اکبریان در گفتگو با خبرنگار سهیل سنقر اظهار داشت: دیابت و پرفشاری خون با اینکه در سطح اول پیشگیری اهمیت می‌یابند و روش‌های سالم زندگی تا حد زیادی از بروز آن‌ها پیشگیری می‌کند، اما به‌عنوان بیماری خاموش در جامعه گسترش یافته و به‌عنوان مادر بیماری‌ها مطرح و عاملی برای بسیاری از بیماری‌های خطرناک و تهدیدکننده سلامت مردم هستند.

 

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان سنقروکلیایی ادامه داد: این دو بیماری به همراه عوارض بسیار شایعی که ایجاد می‌کنند، همچون حملات قلبی، سکته‌های مغزی و نارسایی پیشرفته کلیه و دیالیز و قطع عضو، هزینه‌های سنگینی را به بیماران، خانواده‌ها، جامعه و دولت تحمیل می‌کنند.

 

وی ادامه داد: پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا برای همه افراد ۱۸ سال و بالاتر و بانوان باردار در همه گروه‌های سنی از روز شنبه ۲۰ آبان آغاز ‌می‌شود.

 

دکتر اکبریان خاطر نشان کرد: افزایش نسبت شناسایی و شروع مراقبت و درمان در بیماران مبتلا به دیابت و پرفشاری خون در کشور و همچنین افزایش آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر، پیامدها و اهمیت تشخیص زودرس و کنترل دیابت و فشارخون بالا از اهداف این پویش است.

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان سنقروکلیایی تأکید داشت: در پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا به غربالگری و گردآوری، پردازش و تحلیل داده‌های مهم‌ترین عامل خطر دیابت و فشارخون بالا پرداخته می‌شود.

 

وی در خصوص اندازه گیری قندخون ابراز داشت: در صورتیکه چاقی و اضافه وزن دارید، در طول هفته کمتر از ۱۵۰ دقیقه فعالیت ورزشی انجام می دهید، سابقه خانوادگی دیابت و فشار خون دارید و یا باردار هستید هنگام مراجعه به مراکز فوق ۸ ساعت ناشتا باشید و یا جواب آزمایش دیابت خود را (که کمتر از 6 ماه از تاریخ آن گذشته) همراه داشته باشید.

 

دکتر اکبریان در خصوص اندازه گیری فشارخون بیان کرد: آرامش کامل داشته باشید و حداقل ۵ دقیقه روی صندلی بنشینید از مصرف قهوه ، سیگار و کافئین و الکل و... خودداری نموده و مثانه خالی باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۸/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی