سهیل سنقر

پایگاه اطلاع رسانی شهرستان سنقروکلیایی

سهیل سنقر

پایگاه اطلاع رسانی شهرستان سنقروکلیایی

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

دکتر احسان مهری در گفتگو با خبرنگار سهیل سنقر اظهار داشت: هر بار حیوان مهاجم به تعداد افراد زیادی حمله کند باید سازمان‌های ذی‌ربط اعم از دامپزشکی با هلاکت حیوان مهاجم سر آن را به انستیتو پاستور ارسال تا مشخص شود که هار بوده یا خیر، این روش قطعی تائید حیوان است که البته سال‌هاست در سنقر نمونه هار ثابت نشده است.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سنقروکلیایی افزود: در شهرستان بعد از گازگرفتگی تاکنون با اقدامات به موقع بهداشتی و درمانی و تجویز کامل واکسیناسیون و سرم هاری خوشبختانه ابتلای به هاری نداشتیم.

 

وی با بیان اینکه این یک هشدار جدی است که ویروس هاری و حیوان هار در محیط و در کمین ماست، افزود: شهرستان سنقروکلیایی از نظر حیوان‌ گزیدگی و وجود سگ‌های بلاصاحب و ولگرد یک شهرستان نا ایمن بوده و به طور میانگین روزانه یک نفر مورد حمله حیوان سگ قرار می‌گیرند.

 

دکتر مهری افزود: شبکه بهداشت و درمان سنقروکلیایی‌ اقدام به ایجاد دو مرکز درمان و پیشگری هاری کرده است که یک مرکز درمان و پیشگیری از هاری در دهستان باوله و یک مرکز درمان و پیشگیری در سطح شهر سنقر دایر است.

 

وی در ادامه بیان کرد: پرسنل مرکز بهداشت به عنوان آنکال بیماری هاری در وقت غیر اداری یعنی عصر و شب در محل بیمارستان نیز حاضر به ارائه خدمت به همشهریان هستند.

 

مهری ارائه آموزش‌هایی در مورد نحوه شستشوی زخم حیوان‌ گزیده و ارجاع فوری به مراکز مذکور توسط کارشناسان و بهورزان را از دیگر اقدامات مرکز بهداشت آموزش شهرستان سنقروکلیایی برشمرد.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سنقروکلیایی با بیان اینکه حیوان‌ گزیدگی علاوه بر هزینه اقتصادی چند میلیون تومانی واکسن، سرم و دارو که بر جامعه تحمیل می‌شود، خاطرنشان کرد: یک فرد حیوان‌گزیده تا آخر عمر عدم وجود امنیت روانی جامعه و آسیب روانی و عوارض جسمی را با خود خواهد داشت.

 

مهری ضمن بیان سایر اقدامات شبکه بهداشت شهرستان به بیماران دچار گزدیدگی، عنوان کرد: بیمار دچار گزیدگی بعد از مراجعه شستشوی زخم به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه توسط کادر درمان و هر کدام حداقل سه نوبت واکسن را در روز‌های اول و سوم و هفتم بعد از گزش دریافت کرده‌اند همچنین توسط پزشک داروی آنتی‌بیوتیک برای پیشگیری از عفونت زخم تجویز می‌شود.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سنقروکلیایی تصریح کرد: در مواردی که پیگیری سگ از نظر زنده ماندن بعد از ۱۰ روز ممکن نیست در روز ۱۴ نوبت چهارم نیز یک نوبت واکسن تزریق می‌شود.

 

وی گفت: طبق ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها وظیفه کنترل و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در شهر بر عهده شهرداری‌ها و در روستا بر عهده بخشداری‌ها و دهیاری‌ها است.

 

دکتر مهری آموزش و تذکر به متصدیان قصابی و رستوران و مرغ‌فروشی‌ها در خصوص اجتناب از تغذیه سگ‌های ولگرد با پسماند‌ها را از دیگر راه‌های مقابله با معضل و کنترل سگ‌های بی‌صاحب توسط شهرداری و نهاد‌های مربوطه برشمرد و در ادامه افزود: احداث مکان فنس‌کشی شده توسط شهرداری برای زنده‌گیری سگ‌های ولگرد الزام همه واحد‌های دامداری و مرغداری به اجتناب از تغذیه سگ‌های ولگرد و دفن بهداشتی لاشه‌های تلف شده است.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سنقروکلیایی در ادامه تأکید کرد: شهرداری باید طبق قانون معضل سگ‌های بی‌صاحب را ساماندهی کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۴/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی