سهیل سنقر

پایگاه اطلاع رسانی شهرستان سنقروکلیایی

سهیل سنقر

پایگاه اطلاع رسانی شهرستان سنقروکلیایی

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

به‌گزارش سهیل سنقر به نقل از میراث‌آریا، داریوش فرمانی گفت: دوره رایگان آموزشی گلیم‌بافی پیشرفته با حضور ۱۵ هنر جو در شهرستان سنقروکلیایی هم اکنون در حال برگزاری است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: برگزاری این دوره‌ها به صورت رایگان در مناطق محروم برای برخورداری قشر ضعیف جامعه از آموزش‌ رایگان و فعال کردن صنعتگران جدید در صنعت صنایع‌دستی استان است.

 

فرمانی با بیان شهرستان سنقر دارای صنایع‌دستی مختلف و متنوعی است گفت: این شهرستان دارای تولیدات مختلفی در صنایع دستی همچون گلیم بافی، جاجیم‌بافی، فرش‌دستی، نقاشی قهوه‌خانه‌ای، سفالگری و سراجی سنتی است.

 

او تصریح کرد: سنقر و کلیایی دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی است که مهمترین آنها بقعه تاریخی مالک، سراب‌ گزنهله، کوه‌دالاخانی و ... است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه اظهار کرد: در پایان این دوره برای افرادی که در این دوره شرکت می‌کنند، گواهی مهارت صادر شده و می‌توانند با دریافت کارت صنعتگران صنایع‌دستی در آینده از تسهیلات اشتغالزایی این حوزه بهره‌مند شوند.

 

شهرستان سنقروکلیایی دارای بیش از ۲۰۰۰ صنعتگر فعال در حوزه صنایع‌دستی دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۶/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی