سهیل سنقر

پایگاه اطلاع رسانی شهرستان سنقروکلیایی

سهیل سنقر

پایگاه اطلاع رسانی شهرستان سنقروکلیایی

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

دوره توانمندسازی مبلغین با محوریت سواد رسانه‌ای در حوزه علمیه خواهران سنقروکلیایی‌ با حضور دکتر سید محمد تقی موسوی فر، استاد حوزه و دانشگاه، دبیر میز سبک زندگی اسلامی دفتر تبلیعات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

 

وی در این دوره اظهار داشت: سواد رسانه‌ای یک نوع درک متکی بر مهارت است که می‌توان بر اساس آن انواع رسانه‌ها را از یکدیگر تمیز داد، انواع تولیدات رسانه‌ای را از یکدیگر تفکیک و شناسایی کرد. 

 

دکتر موسوی فر ادامه داد: همچنین سواد رسانه‌ای آمیزه‌ای از تکنیک‌های بهره‌وری مؤثر از رسانه‌ها و کسب بینش و درک برای تشخیص رسانه‌ها از یکدیگر است.

 

وی افزود: سواد رسانه‌ای (Media Literacy) مجموعه‌ای از مهارت‌های قابل یادگیری است که به توانایی دسترسی، تجزیه و تحلیل و ایجاد انواع پیام‌های رسانه‌ای اشاره دارد و یک مهارت ضروری در دنیای امروزی به شمار می‌رود. برای حرکت در محیط رسانه‌ای پیچیده امروز باید قادر به درک بهتر پیام‌های رسانه‌ای باشیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: سواد رسانه مبانی زیادی‌ دارد از جمله‌ هویت، معنا، انیمیشن، بازی... هویت دیجیتال مقدمه ۸ مهارت که کودک و نوجوان باید آن را بدانند راهکار نظم و کنترل‌گری و مخاطراتی مزاحمت‌های سایبری اعتیاد به فناوری و تکنولوژی و مطالب خشن و ترسناک و غیراخلاقی افراط گرایی و کلاهبرداری و سرقت اطلاعات می‌باشد. 

 

وی ضمن اشاره به آسیب‌های اعتیاد بازی مانند روان شناختی، تأثیرات اجتماعی علایم جسمی، اختلال رفتاری عنوان کرد: مزایای بازی دیجیتال تقویت و اخلاق ساختن ذهن انسان‌های آزادی و ابتکار عمل جهت افزایش استقلال و عزت نفس و امکان تکرار و جبران اشتباهات جهت افزایش اعتماد به نفس و تمرین فضاسازی و مکان یابی و تلاش‌های متعدد برای پیداکردن راه حل و استفاده از ابزار و اقلام مختلف جهت ساختن پدیده و مواجهه با چالش‌ها و ایجاد محیط آموزشی به همراه القا حس رضایت در مخاطب و کسب مهارت جهت فعالیت در زمینه کار وخلاقیت و تکنولوژیک نوین و افزایش سرعت یادگیری تطابق پذیری و سرعت حل مسئله و کاهش احساس زمان مدورهای فیزیکی با استفاده از غوطه ور‌سازی می‌باشد. 

 

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: در دستوالعمل اجرایی برای مصرف در بازی کودک و نوجوانان باید کمک به پیدا کردن بازی و رده بندی براساس سن و بازی و جنسیت در بازی مکان و زمان بازی و نظارت غیر مستقیم و رفتار‌های جایگزین و همراهی با بازیکن و کارهای بازی و مقدار بازی هم در زیر سه سال ممنوع و زیر هجده سال حداکثر روزانه دو ساعت و حداقل دو وعده، نیم ساعت وبالای هجده سال ممنوعیت ندارد.

 

وی در پایان افزود: زمان بازی ابتدای صبح به دلیل زمان یادگیری ممنوع و در آخر شب هم به موجب اختلال خواب ممنوع می‌باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۵/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی