سهیل سنقر

پایگاه اطلاع رسانی شهرستان سنقروکلیایی

سهیل سنقر

پایگاه اطلاع رسانی شهرستان سنقروکلیایی

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

حجت‌ الاسلام یزدان نوری از طلاب و روحانیون حوزه علمیه در یادداشتی نوشت: بارها و بارها دشمنان جمهوری اسلامی ایران، در راستای ضربه‌ زدن به اقتدار ایران اسلامی، سوء‌استفاده از مسئله حجاب و حقوق زنان را در دستور کار خود دارند.

 

زن در جامعه ایرانی، جایگاهی مجزا از همنوعان خود در جوامع دیگر داشته و دارد مواجهه با زنان در میان مردمان ایران، همواره بر اساس، احترام، عزت و رعایت شأنیت آن‌ها بوده است. 

 

مادر، همسر، دختر و خواهر، ویژه‌ترین مقام و جایگاه را در محیط خانواده و حتی اجتماع ایرانی‌ها دارند.

 

علل و عوامل بی‌حجابی به سه مورد از ان اشاره خواهیم کرد:

 

۱. بی‌غیرتی مرد خانواده: که در روایات هم به آن تأکید شده است و در این راستا امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرماید خداوند لعنت کند کسی که نسبت به ناموس خود بی‌غیرت ندارد.

 

۲. شوهریابی: برخی خانواده‌ها به این فکر می‌باشند که دختران انها اگر آرایش کند این آرایش پلی خواد بود برای شوهر دار شدن دختر.

 

واین یک تفکر غلط می‌باشد و خانواده‌ها باید این را بدانند که راه ازدواج صحیح دختران آن‌ها عمل به فرهنگ اصیل ایران اسلامی می‌باشد.

 

۳. بی‌توجهی ب مسائل شرعی:

بعضی از خانواده‌ها نسبت به مسائل متفرقه‌ای که بعضاً که بعضا غیر لازم به فرزندان خود از جمله شرکت در کلاس‌های زبان، خیاطی، گلدوزی و غیره می‌باشند امانسبت به آموزش مسائل شرعی توجهی ندارند.

 

پیامدهای بی‌حجابی در جامعه:

 

۱. آثار اجتماعی: بی حجابی زن نوعی مسخره گرفتن حجاب می‌باشد و موجب می‌شود که احساسات بینندگان تحریک شود و باعث به وجود آمدن انواع بیماری‌های جسمی وروحی شود.

 

افزایش فحشا و طلاق از جمله آثار بی‌حجابی نیز می‌باشد.

 

همسرداری و تربیت فرزند از اصلی‌ترین وظیفه زن در اسلام شمرده می‌شود. 

 

۲. آثار اخروی: که به حدیت پیامبر عزیز اسلام بسنده خواهیم کرد که می‌فرماید دو دسته از اهل آتش می‌باشند، گروهی که تازیانه‌ای چون دم گاو همراه دارند و خلایق را با آن می‌زنند و دسته دوم زنان برهنه‌اند (زنانی که لباس رقیق و بدن نما می‌پوشند) آنها که به گناه میل دارند، موی سر خود را چون کوهان شتر بلند نموده‌اند، آنها داخل بهشت نمی‌روند و بوی آن را احساس نمی‌کنند.

 

حجت‌ الاسلام یزدان نوری از طلاب و روحانیون حوزه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان سنقروکلیایی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۴/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی