سهیل سنقر

پایگاه اطلاع رسانی شهرستان سنقروکلیایی

سهیل سنقر

پایگاه اطلاع رسانی شهرستان سنقروکلیایی

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

حجت الاسلام ناصر نظری در گفتگو با سهیل سنقر اظهار داشت: حجاب و عفاف تنها یک دستورالعمل دینی و وظیفه شرعی برای زنان و مردان مسلمان نبوده و نیست، بلکه از ضرورت‌های اجتماعی جوامع انسانی است که با وجود آن منافع و تأثیرات شگرفی در جامعه پدیدار شده و گاهاً رعایت نکردن آنها، زیان‌ها و آثار مخربی در فرهنگ عمومی اجتماع و حتی اقتصاد و سیاست بر جای گذاشته است. 

 

وی ادامه داد: زن و مرد مسلمان در پرتو حفظ این ارزش‌ها می‌توانند عامل نیرومندی درجهت حفظ سنت‌ها و روابط اجتماعی سالم و ارزش‌های انسانی و معنوی باشند و این توفیقی از جانب خداوند متعال با توجه با داشتن تمام ظرفیت‌ها جهت عاقبت بخیری در دنیا و آخرت است که هر کس را یارای کسب این مهم نیست مگر با رعایت کردن و یاری جستن از خدا و اهل بیت علیهم السلام.

 

حجت‌الاسلام نظری خاطر نشان کرد: اما باید در مورد حجب و حیا و عفت و پاکدامنی به دو نکته توجه ویژه داشت یکی اینکه داشتن حجاب با پوشش ظاهری فرد حاصل می‌شود اما بخش کیفی آن مربوط به عرفان یا همان کیفیت باطنی فرد است که در ارتباط داشتن با خدا و اهل بیت علیه السلام و استمداد از خون پاک شهداء حاصل می‌شود.

 

وی ادامه داد: حجاب و عفاف صرفاً با حفظ ظاهر و بدون توجه به بخش کیفیتی یا باطنی و یا به عبارتی معرفتی آن‌ها، به نتیجه مطلوب نرسیده و شخصیت صالح فرد را کامل نخواهد کرد به عبارت دیگر اگر شخصی در ظاهر مواردی را رعایت نماید باحجاب یا پاکدامن محسوب می‌شود اما تا زمانیکه این ظاهر از یک پشتوانه باطنی (عرفانی) برخوردار نباشد اثر بخشی لازم را نخواهد داشت.

 

روحانی حوزه علمیه امام خمینی(ره) سنقر بیان کرد: جهت تفهیم و اقناع مخاطب در هر موضوعی هیچ مطلبی به با برکتی کلام وحی (کتاب قرآن ) نمی‌رسد لذا بر خود فرض می‌دانم نظر کلام وحی را در مورد حجاب و عفاف که بسیار واضح است خدمت مخاطب عزیز ارائه دهم بلکه به حرمت این کلام آسمانی دل همه ی‌ما به گرفتن موضع خداپسندانه متمایل شود. ان شاء الله و اما آیه ی‌مربوطه از قرار ذیل می‌باشد.

 

یا ایها النبی، قل لازواجک و بنائک و نساء المؤمنین یدنین علیهن من جلابیبهن ذلک ادنی ان یعرفن فلا یؤذین و کان الله غفورا رحیما (سوره احزاب آیه ی‌۵۹ )

 

‌ای پیامبر به زنان و دختران خود و به زنان مؤمن بگو روسری‌های بلند بر خود بیفکنند، این عمل مناسب‌تر است، تا (به عفت و پاکدامنی) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند و خداوند آمرزنده مهربان است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۴/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی