سهیل سنقر

پایگاه اطلاع رسانی شهرستان سنقروکلیایی

سهیل سنقر

پایگاه اطلاع رسانی شهرستان سنقروکلیایی

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

🔹خانی مسئول فرشبافی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور به همراه آقای سمایی قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه با حضور در دومین نمایشگاه فرش دستباف ستاد عتبات عالیات سنقر از این نمایشگاه بازدید کرد.

 

🔸وی با اشاره به این موضوع که ایران تنها کشوری است که با هزاران سال قدمت فرهنگی و هنری غنی، می‌تواند چنین محصول ماندگار و ظریفی چون فرش دستباف را داشته باشد، افزود: فرش دستباف ایران، با تلاش بی‌نظیر، نقش‌های جاودان و هنری بی‌همتا در عرصه جهان شناخته می‌شود.

 

🔹دخانی با بیان اینکه فرش دستباف شهرستان سنقروکلیایی جلوه‌ی‌ بی‌بدیل و بی‌مانندی از هنر بانوان هنرمند این خطه هنرپرور است، اظهار کرد: شاید بتوان بارزترین ویژگی مؤثر بر ارزش و کیفیت فرش دستباف را، طراحی و نقوش آن دانست که طراحان سنقری در این زمینه بسیار خوش درخشیدند.

 

🔸وی افزود: فرش دستباف شهرستان سنقروکلیایی را باید به عنوان یکی از زیباترین و ارزشمندترین هنر در استان کرمانشاه و دستاوردها در بخش اقتصاد هنر دانست و استقبال ملی و جهانی از این هنر توانسته تأثیر مطلوبی بر حیات و تداوم هنر فرش دستباف بگذارد.

 

🔹وی اشاره کرد: تمامی فرش‌های دستباف نفیس و مرغوب شهرستان سنقروکلیایی اختصاص به هنرمندان هنرهای تجسمی و طراحان فرش داشت، پر از نقش و نگار و هنر و فرهنگ بود و فرش‌های دستباف در واقع نشانی از فرهنگ و هنر سنقر به حساب می‌آیند که نه تنها در ایران بلکه در دنیا زبانزد عام و خاص هستند.

 

🔸دخانی تصریح کرد: این هنر - صنعت باید بیشتر شناسانده شود و حمایت‌های لازم از این هنر و هنرمندان این رشته صورت پذیرد.

 

🔹در بازدید میهمانان کشوری و استانی ستاد عتبات دومین نمایشگاه فرش دستباف نفیس و مرغوب سنقر بافته شده برای حرم مطهر امام حسین علیه‌السلام در کربلای معلی حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری امام جمعه محترم شهرستان سنقروکلیایی، سیروس ایزدی دبیرستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان و آقای احمدی مدیر فرشبافی سنقروکلیایی نیز حضور داشتند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۴/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی