سهیل سنقر

پایگاه اطلاع رسانی شهرستان سنقروکلیایی

سهیل سنقر

پایگاه اطلاع رسانی شهرستان سنقروکلیایی

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

آیین افتتاحیه کلاس‌های تابستانی اوقات فراغت شهرستان سنقروکلیایی با حضور امام جمعه، مدیر آموزش و پرورش، معاون پرورشی و تربیت بدنی و جمعی از مسئولین شهرستان در سالن ورزشی معلم و کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی (ره) برگزار گردید.

 

در ابتدای مراسم، مدیر آموزش و پرورش شهرستان سنقروکلیایی بیان کرد: اگرچه مدارس به واسطه فرارسیدن تابستان تعطیل شده‌اند، اما فرایند تعلیم و تربیت به صورت پیوسته ادامه دارد و کلاس‌های تابستانی اوقات فراغت، بهترین گزینه برای تقویت ضعف‌های دانش‌آموزان است که مبتنی بر علائق دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده‌اند.

 

براتعلی کیهانی افزود: حدود ۶۰ پایگاه تابستانی در شهرستان سنقروکلیایی دایر می‌باشد که با تأکید بر ارتقا سطح بینش اعتقادی، علمی، اجتماعی، ورزشی، فرهنگی و هنری و تقویت هویت دینی و ملی دانش‌آموزان، آماده خدمت رسانی به جمعیت تقریبی ۳۰۰۰ دانش‌آموز شهرستان می‌باشند.

 

وی افزود: پایگاه‌های اوقات فراغت شهرستان سنقروکلیایی در قالب کانون‌های فرهنگی تربیتی، دارالقرآن‌ها، اماکن ورزشی، پژوهشسرا و ... به صورت تخصصی فعالیت دارند و مدارس نیز بر اساس تصمیم شورای مدرسه و نیاز دانش‌آموزان اقدام خواهند کرد که در مجموع ۱۹۱ رشته مختلف را پوشش داده می‌شود.

 

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین اکبری اظهار کرد: خداوند متعال در آیه ۷ سوره الشرح می‌فرمایند که "پس هنگامی که از کار مهمی فارغ می‌شوی، به مهم دیگری پرداز" و این آیه بر اهمیت اوقات فراغت دانش‌آموزان در ایام تابستان پس از فراغت آنها از آموزش رسمی تأکید دارد.

 

امام جمعه شهرستان سنقروکلیایی تصریح کرد: تعطیلی‌های چندساله اخیر به واسطه همه‌گیری کرونا ضربه‌های سختی بر پیکره تعلیم و تربیت به ویژه حوزه پرورشی وارد کرده است و وابستگی دانش‌آموزان به دستگاه‌های تلفن همراه می‌تواند از هر جهت برای دانش‌آموزان خطرزا باشد که کلاس‌های تابستانی اوقات فراغت فرصت مناسبی برای فاصله گرفتن دانش‌آموزان از فضای مجازی است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۴/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی