سهیل سنقر

پایگاه اطلاع رسانی شهرستان سنقروکلیایی

سهیل سنقر

پایگاه اطلاع رسانی شهرستان سنقروکلیایی

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنقروکلیایی به همراهی جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه با دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دیدار و گفتگو کردند.

 

علی حشمتی در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم دکتر بهشتی و همه شهدای هفتم تیر، هفته قوه قضائیه را به دادستان و همکاران وی تبریک گفت.

 

وی در ادامه از خدمات خالصانه و بی‌شائبه کلیه عوامل و کارکنان دادستانی تشکر کردند و تمایل خود را بر ضرورت همکاری‌های بیشتر و متقابل میان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنقروکلیایی و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه و دادستانی در زمینه‌های فرهنگی و هنری، و نیز مسائل مرتبط در چهار چوب قانون اعلام داشتند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی سنقروکلیایی ابراز امیدواری کرد: با کمک و مساعدت دستگاه قضائی و متولیان شهرستان بتوانیم در کنار یکدیگر در حوزه‌های فرهنگی مسائل و معضلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی را مرتفع سازیم.

 

در این دیدار دادستان شهرستان سنقروکلیایی ضمن قدردانی از حضور اهالی فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه شهرستان، در راستای وظایف دادستان توضیحاتی را ارائه کرده و بیان داشت: قضا و قضاوت در نگاهی عمومی، راهکاری است برای یافتن حق، برقراریِ عدل و رساندن حق به صاحب آن. 

 

دکتر صادقی سطری ادامه داد : قضاوت در واقع از یک سو مسیری است که حق جویان را امیدوار می‌سازد و از سوی دیگر زورمداران را از رسیدن به آمال و آرزوهای نابجا باز می‌دارد.

 

وی همچنین تصریح کرد: خوشبختانه شهرستان سنقروکلیایی یکی از امن‌ترین شهرستان‌های کشور است و سیاست کاری ما حمایت از کسانی است که احساس می‌کنند جز خداوند سبحان کسی پشتیبان آن‌ها نیست.

 

دادستان شهرستان سنقروکلیایی در ادامه افزود: از دیدگاه اسلام، منصب قضاوت، ظریف‌ترین، حساس‌ترین و مهم‌ترین، و در عین حال از خطرناک‌ترین جایگاه‌های اجتماعی در جامعه است. اسلام قاضی را نماینده خداوند در زمین و با فضیلت‌ترین انسان‌ها می‌داند، ولی در نگرشی دیگر، این جایگاه می‌تواند منشأ بسیاری از لغزش‌ها نیز باشد. 

 

وی در ادامه تأکید داشت: از همین روست که حضرت علی امیرمؤمنان علیه السلام در تعبیری زیبا و متین، خطاب به شریح قاضی می‌فرماید: «ای شریح! مجلس قضاوت، جایگاهی است که یا پیامبران و جانشینان به حق ایشان در آن قرار می‌گیرند، ». بر این پایه، فاصله میان قاضی شایسته و قاضی زشت کار، فاصله میان بالاترین درجات بهشت و پایین‌ترین درکات دوزخ دردناک است.

 

دادستان شهرستان سنقروکلیایی در پایان با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و تأثیر بسیار زیادی که در پیشگیری از بسیاری از جرائم دارد، از زحمات و تلاش های دستگاه های فرهنگی بالاخص اداره فرهنگ ودارشاد اسلامی تقدیر و تشکر نمود.

 

لازم به ذکر است هفتم تیرماه ۱۳۶۰ سالروز شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ یار شریف امام خمینی (ره) و نظام جمهوری اسلامی بود که همه ساله از یکم تا هفتم تیرماه به عنوان هفته قوه قضائیه در کشور گرامی داشته می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۴/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی