سهیل سنقر

پایگاه اطلاع رسانی شهرستان سنقروکلیایی

سهیل سنقر

پایگاه اطلاع رسانی شهرستان سنقروکلیایی

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

جلسه کارگروه غربالگری دانش آموزان دوره متوسطه سنقروکلیایی در حوزه بهداشت روان و آسیب های اجتماعی با حضور مدیر آموزش و پرورش ، رئیس مرکز بهداشت ، رئیس دانشکده پرستاری و جمعی از مسئولین ذیربط برگزار گردید.

 

براتعلی کیهانی در این نشست ضمن تبریک هفته بهداشت روان اظهار داشت : آسیب های اجتماعی از جمله خودکشی، مصرف دخانیات، بزهکاری، انحرافات اخلاقی، خشونت، آسیب به خود، فرار از مدرسه و خانه و ... در مدارس دانش آموزان را تهدید می کند که در این زمینه نیاز به تعامل بیشتر آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و دانشکده پرستاری شهرستان سنقروکلیایی لازم است.

 

رئیس آموزش و پرورش شهرستان سنقروکلیایی ادامه داد : آموزش و پرورش سعی کرده است در جلسات انجمن اولیا و مربیان، والدین دانش آموزان را در این زمینه آگاه نماید و همچنین مشاورین مدارس و مرکز مشاوره آموزش و پرورش به صورت موردی جلساتی را برای برخی از دانش آموزان در نظر گرفته است، با این حال به دلیل اهمیت موضوع نیاز است اعضای هیات علمی دانشکده پرستاری و مشاوران شبکه بهداشت نیز در این موضوع مشارکت داشته باشند.

 

در ادامه دکتر سلطانی رئیس دانشکده پرستاری شهرستان سنقروکلیایی بیان داشت : آسیب های اجتماعی به ویژه خودکشی در نسل نوجوان روندی افزایشی و زنگ خطر در این زمینه به صدا درآمده است و به همین دلیل دانشکده پرستاری بر اساس یک برنامه سالانه و استفاده از ظرفیت اعضای هیأت علمی و دانشجویان، تمام تلاش خود را در جهت آموزش این نوجوانان به کار خواهد گرفت.

 

دکتر اکبریان رئیس مرکز بهداشت شهرستان سنقروکلیایی نیز در این نشست تصریح کرد : مرحله اول برنامه سالانه بهداشت روان و آسیب های اجتماعی از ۸ آبان تا ۹ آذر و در دو فاز غربالگری و آموزش به دانش آموزان و والدین برگزار و با بررسی نقاط ضعف دوره، در دوره های آتی برنامه های جامع تری را برای دانش آموزان در نظر خواهیم گرفت.

 

در پایان این نشست ضمن تبادل نظر بین اعضا حاضر در جلسه، تصمیماتی در حوزه تدوین برنامه سالانه و پوشش مدارس دوره متوسطه اول و دوم در حوزه بهداشت روان و آسیب های اجتماعی اتخاذ شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۷/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی