سهیل سنقر

پایگاه اطلاع رسانی شهرستان سنقروکلیایی

سهیل سنقر

پایگاه اطلاع رسانی شهرستان سنقروکلیایی

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

به گزارش سهیل سنقر به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، به مناسبت گرامیداشت هفته هوای پاک با شعار «هوای پاک،مسئول پاسخگو ، شهروند مسئول» اولین خانه محیط زیست دانش آموزی با حضور معاونت سیاسی امنیتی فرمانداری و سایر مدیران دستگاههای اجرایی افتتاح شد.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه  در این مراسم با اشاره به این موضوع که ایجاد خانه های محیط زیست گامی در راستای جلب مشارکت عمومی و مردمی سازی برنامه ها و تحقق شعار سازمان حفاظت محیط زیست (سازمان مردم پایه، هوشمند و فناورانه) گفت: فراهم آمدن فضایی برای مشارکت، حضور آگاهانه، داوطلبانه و مؤثر شهروندان در عرصه‌های مختلف مدیریت شهری خصوصاً در مباحث زیست محیطی میتواند در بهبود وضعیت محیط زیست شهری و ارتقای توسعه پایدار کمک کند.

 

جلیلیان افزود: افزایش و گسترش خانه‌های محیط زیست و جلب مشارکتهای مردمی و ایجاد حساسیت‌های اجتماعی در کنار برنامه ریزی و تلاش مدیران شهری می‌تواند نقش مهمی در کاهش چالش‌های محیط زیستی شهرها و محلات آن مانند مشکلات پسماند، مصرف بی رویه آب و انرژی، آلودگی هوا و کمبود فضای سبز و… با ارتقای اطلاع رسانی و آگاهی شهروندان، بستر جلب مشارکت آنها در فعالیت‌های زیست محیطی و بهره‌گیری از حضور داوطلبانه و ابتکارات شهروندان افزایش مشارکت شهروندان در حفاظت از محیط زیست داشته باشد.

 

در ادامه لیدا کلانتری رئیس اداره آموزش و مشارکت های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست استان با قدردانی از همکاری مسئولان آموزش و پرورش شهرستان سنقروکلیایی و تلاش و کوشش رئیس و کارکنان محیط زیست این شهرستان در ایجاد خانه محیط زیست گفت: در راستای سیاست های مردمی‌سازی فعالیت‌های محیط زیست، یکی از برنامه‌های اصلی این سازمان تاسیس خانه های محیط زیست است.

 

کلانتری افزود: خانه های محیط زیست یکی از بسترهای اصلی برای مردمی سازی محیط زیست و فضایی برای گفت و گو، بحث، چالش و مطالبه گری و همه مباحث مربوط به حوزه محیط زیست و مکانی برای استفاده از ظرفیت های مختلف جامعه در راستای حفظ محیط زیست است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۱۱/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی