سهیل سنقر

پایگاه اطلاع رسانی شهرستان سنقروکلیایی

سهیل سنقر

پایگاه اطلاع رسانی شهرستان سنقروکلیایی

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

۳۰ مطلب در تیر ۱۴۰۳ ثبت شده است

🔹به گزارش خبرنگار سهیل سنقر، علی قربانی فرماندار سنقروکلیایی با حضور در مرکز سامد پاسخگوی مستقیم درخواست های مردم شریف شهرستان خواهد بود. 

 

🔸این برنامه مردمی فرماندار سنقروکلیایی روز شنبه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۳ از ساعت ۹ الی ۱۱ از طریق سامانه تلفنی ۱۱۱ میسر خواهد بود.

 

🔹️همشهریان گرامی می توانند روز شنبه در زمان مذکور از طریق تماس با تلفن ۱۱۱ درخواست ها، مسائل و مشکلات خود را بطور مستقیم با فرماندار مطرح نمایند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۰۳ ، ۱۸:۱۷

امام حسین (ع) الگوی صبر در مقابل مشکلات

پنجشنبه, ۲۸ تیر ۱۴۰۳، ۰۱:۳۵ ب.ظ

به گزارش خبرنگار سهیل سنقر ؛ امام حسین(ع) و یاران باوفایش با صبر و تحمل در مواجهه با مصائب، نشان دادند که می‌توان در برابر مشکلات مقاومت کرد ای ویژگی می‌تواند به ما کمک کند تا با آرامش و اطمینان بیشتری به حل مشکلات بپردازیم؛ پناهندگان و مهاجرانی که به دلیل جنگ، خشونت یا بحران‌های اقتصادی و سیاسی مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده‌اند و با صبر و تحمل در شرایط سخت زندگی می‌کنند، نمونه‌ بارزی برای صبر در برابر سختی‌ها هستند.

 

محبت به انسان‌ها

 

از جمله پیام‌های عاشورا، محبت به انسان‌ها و دوست‌داشتن آن‌ها است. امام حسین(ع) با عشق و محبت به یاران و خانواده‌شان، نشان دادند که این ویژگی یکی از ارزش‌های مهم انسانی است؛ این پیام می‌تواند ما را تشویق کند که در زندگی روزمره، با محبت و دوست‌داشتن به دیگران برخورد کنیم و روابط انسانی خود را بر پایه محبت و دوستی بنا کنیم، افراد و سازمان‌هایی که در زمینه‌های خیریه و امدادرسانی فعالیت می‌کنند و به افراد نیازمند در سراسر جهان کمک می‌کنند، نمونه‌هایی از محبت به انسان‌ها هستند. این افراد با نوع‌دوستی، تلاش می‌کنند تا جهان را به مکانی بهتر برای زندگی تبدیل کنند.

 

واقعه عاشورا و شهادت امام حسین(ع) و یاران آن حضرت، پیام‌های معنوی و اخلاقی بسیاری برای زندگی ما دارد؛ مبارزه با ظلم، ایثار، وفاداری، شجاعت، عدالت‌طلبی، نیت خالص، تحمل سختی‌ها و محبت به انسان‌ها از جمله پیام‌های برجسته عاشورا است، با الهام گرفتن از این پیام‌ها می‌توانیم زندگی خود را بر اساس اصول اخلاقی و انسانی بنا کنیم و به سوی بهبود فردی و اجتماعی حرکت کنیم؛ پس از گذشت بیش از یک هزار و ۴۰۰ سال، پیام‌های عاشورا همچنان زنده و جاری هستند و در هر زمان و مکانی می‌توانند الهام‌بخش مبارزات انسانی و اخلاقی باشند.

 

این پیام‌ها نه تنها در سطح فردی بلکه در سطح جهانی نیز کاربرد دارند و می‌توانند الهام‌بخش جنبش‌ها و حرکت‌های بزرگ اجتماعی باشند، با تکیه بر این اصول، می‌توانیم جهانی عادلانه‌تر، انسان‌دوستانه‌تر و پایدارتر ایجاد کنیم.

 

فریبا کرمی، کارشناس فرهنگی و طلبه سطح سه حوزه علمیه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۰۳ ، ۱۳:۳۵

🔹حجت الاسلام میلاد فرهنگیان در گفتگو با خبرنگار سهیل سنقر اظهار داشت: موکب سیدالشهداء شهرک شهداء در قالب گروه جهادی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هر ساله دهه اول محرم اقدام به پخت و توزیع غذای گرم در قالب اطعام حسینی در بین نیازمندان شهرستان و روستاهای تابعه دارد.

 

🔸روحانی گروه جهادی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سنقر ادامه داد: فعالیت خود را از روز چهارم محرم شروع کرده و تا شام غریبان ۶ هزار پرس غذای گرم پخت و در محله‌های محروم و روستاهای شهرستان توزیع گردید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۰۳ ، ۱۱:۴۳

🔹دکتر حامد صادقی سطری در گفتگو با خبرنگار سهیل سنقر اظهار داشت: کشاورزان باید بدانند که جارسوزی جرم بوده و با متخلفان این حوزه برخورد قضایی می‌شود.

 

🔸وی ادامه داد: از روش‌های مختلف مثل صدور اطلاعیه و از طریق صدا و سیما، رسانه‌ها و دیگر ابزار‌های ارتباطی کشاورزان را در جریان جرم بودن آتش زدن پس چر مزارع گذاشته‌ایم.

 

🔹دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سنقروکلیایی گفت: به زارعان شهرستان تخلف بودن جارسوزی را هشدار داده‌ایم، اگرچه تخلف بودن آتش زدن پس‌چر مزارع به کشاورزان ابلاغ شده، اما هنوز هم هستند کشاورزانی که به این هشدار‌ها بی‌توجهی می‌کنند.

 

🔸وی ابراز داشت: بر اساس ماده ۲۰ قانون هوای پاک سوزاندن بقایای گیاهی پس از برداشت محصولات کشاورزی ممنوع است و متخلف حسب مورد به جزای نقدی درجه شش موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شود.

 

🔹صادقی تأکید داشت: جهاد کشاورزی مکلف است مفاد این ماده را به طرق مقتضی به اطلاع بهره برداران بخش کشاورزی، عشایری و منابع طبیعی برساند، همچنین با افزایش گشت‌های مشترک از سوی ادارات جهاد کشاورزی، محیط زیست، شبکه بهداشت اقدامات پیشگیرانه انجام و در صورت مشاهده تخلف، با تنظیم صورتجلسه و ارائه مستندات موضوع به دادسرا گزارش شود.

 

🔸دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سنقروکلیایی تأکید داشت: طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات: «هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود از قبیل آلوده کردن آب آشامیدنی یا توزیع آب آشامیدنی آلوده، دفع غیر بهداشتی فضولات انسانی، دامی و مواد زاید، ریختن مواد مسموم‌کننده به داخل رودخانه‌ها، زباله در خیابان‌ها و کشتار غیر مجاز دام، استفاده غیر مجاز فاضلاب خام یا پس آب تصفیه خانه‌های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع می‌باشد و مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدید‌تری نباشند به حبس تا یکسال محکوم خواهند شد».

 

🔹وی ادامه داد: طبق تبصره‌های ماده یاد شده: «تشخیص این که اقدام مزبور تهدید علیه بهداشت عمومی و آلودگی محیط زیست شناخته می‌شود یا خیر و نیز اعلام جرم مذکور به عهده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان حفاظت محیط زیست می‌باشد و منظور از آلودگی محیط زیست عبارت است از پخش یا آمیختن مواد خارجی به آب یا هوا یا خاک یا زمین به میزانی که کیفیت فیزیکی، شیمیایی یا بیولوژیک آن را به طوری که به حال انسان یا سایر موجودات زنده یا گیاهان یا آثار ابنیه مضر باشد تغییر دهد».

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۰۳ ، ۰۰:۴۹

 

🔹مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: در روزهای اخیر افزایش قابل توجه دمای هوا در سراسر کشور را تجربه کرده‌ایم، به طوری که کمینه دمای هوای ۷۰ درصد از استان‌ های کشور افزایش ۲ درجه‌ای را به ثبت رسانده است.

 

"رضا داودی" مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به افزایش بی سابقه دمای هوا در روزهای اخیر و ثبت رکورد گرم ترین ماه های سال اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و افزایش دمای هوا و به تبع آن نیاز هم استانی های عزیز به مصرف بیشتر آب، لزوم مدیریت بهینه مصرف آب دو چندان می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه نهایت تلاش خود را به صورت شبانه‌روزی در جهت خدمت گزاری به عزاداران حسینی انجام خواهد داد اما یقیناً گذر موفق از این روزهای گرم تنها به مدد و همکاری همه مردم فهیم در شهرها و روستاهای استان میسر خواهد بود. 

 

مدیرعامل شرکت آبفا استان در پایان از عموم هم استانی های عزیز درخواست کرد؛ با مدیریت مصرف آب در شبانه روز با این شرکت همکاری نمایند تا در ساعات اوج گرما، مشکلی در تأمین آب در سراسر استان پیش نیاید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۰۳ ، ۰۹:۱۴