سهیل سنقر

پایگاه اطلاع رسانی شهرستان سنقروکلیایی

سهیل سنقر

پایگاه اطلاع رسانی شهرستان سنقروکلیایی

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

۴۰ مطلب در خرداد ۱۴۰۳ ثبت شده است

🔹نماز جمعه این هفته سنقروکلیایی به امامت حجت‌ الاسلام والمسلمین اکبری و سخنرانی پیش از خطبه رئیس دادگستری شهرستان به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه در مسجد جامع سنقر برگزار خواهد شد.

 

🔸شایان ذکر است به همین مناسبت در پایان نماز عبادی سیاسی، میز خدمت با حضور مسئولین قضایی شهرستان در صحن مسجد جامع سنقر برگزار خواهد شد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۰۳ ، ۲۰:۰۴

🔹حجت الاسلام والمسلمین سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار سهیل سنقر اظهار داشت: با پیگیری های فراوان صورت گرفته شهرستان سنقروکلیایی مشمول طرح فوق‌العاده مناطق جنگی شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۰۳ ، ۱۲:۱۹

دستگیری سارق اماکن خصوصی در سنقروکلیایی

پنجشنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۳، ۰۷:۲۲ ق.ظ

🔹سرهنگ فرامرز منصوری از دستگیری سارق اماکن خصوصی در شهرستان سنقروکلیایی و اعتراف وی به ۴ فقره سرقت خبر داد.

 

🔸وی ادامه داد: پس از وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی در سنقروکلیایی، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

 

🔹فرمانده انتظامی سنقروکلیایی خاطر نشان کرد: مأموران انتظامی کلانتری ۱۱ سنقروکلیایی با افزایش گشت‌های هدفمند، موفق به شناسایی و دستگیری سارق حرفه‌ای در یکی از محلات این شهرستان شدند.

 

🔸سرهنگ منصوری تصریح کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های به عمل آمده به ارتکاب ۴ فقره سرقت اعتراف و برای صدور حکم لازم تحویل مراجع قضائی شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۰۳ ، ۰۷:۲۲

🔹به گزارش خبرنگار سهیل سنقر با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص)، مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه دانشجویی استان کرمانشاه، فرماندهی و مسئول نمایندگی سپاه ناحیه سنقر با خانواده شهید پاسدار قاسم حیدره دیدار و گفتگو کردند.

 

🔸شایان ذکر است مسئولین در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معظم شهداء، امنیت، اقتدار و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را مرهون رشادت‌ها و فداکاری های شهدای معظم دانسته و بر ادامه راه شهداء و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل امروز تأکید داشتند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۰۳ ، ۰۷:۵۳

 

نسیم روح‌نواز ذی‌الحجه که در تار و پود هستی می‌وزد، نویدبخش عید بزرگ قربان، عید ایثار و بندگی، عید اطاعت بی‌حد از فرمان یگانه خالق هستی است. در این روز بزرگ، مسلمانان سراسر جهان، با حضور در قربانگاه عشق، حماسه تسلیم و ایثار حضرت ابراهیم (ع) را به یاد می‌آورند و با قربانی کردن نفوس اماره و اطاعت از فرمان الهی، به مقام قرب الهی نائل می‌شوند.

 

نگاهی به فلسفه عید قربان:

 

عید قربان، فراتر از یک مناسک مذهبی، سفری عمیق در اعماق وجود انسان و درسی آموزنده برای زندگی فردی و اجتماعی است. در این نوشتار، به جای پرداختن به مضامین کلی، به زوایای خاص و کمتر پرداخته شده فلسفه عید قربان می‌پردازیم و، به ژرفای پیام‌های این عید بزرگ می‌نگریم.

 

تقویت تقوا و خداترسی در پرتو عید قربان:

 

عید قربان، فرصتی مغتنم برای تقویت تقوا و خداترسی در وجود انسان است. در این روز، با قربانی کردن تمایلات نفسانی و اطاعت بی‌چون و چرا از فرمان الهی، گامی بلند در جهت تقرب به پروردگار برمی‌داریم و ریشه‌های ترس از غیر خدا را در دل خود می‌خشکانیم.

 

تنوع سنت‌های عید قربان در نقاط مختلف جهان:

 

سنت‌های مربوط به عید قربان در نقاط مختلف جهان، با وجود تفاوت‌های ظاهری، در هدف نهایی که همان اطاعت از خداوند و قربانی کردن نفس است، اشتراک دارند. بررسی این تنوع و وجوه تمایز و تشابه آنها، می‌تواند در غنی‌تر شدن درک ما از این عید بزرگ نقش بسزایی داشته باشد.

 

عید قربان و راهکارهایی برای حل مشکلات روز:

 

آموزه‌های عید قربان، نه‌تنها برای زندگی فردی، بلکه برای حل معضلات و مشکلات جوامع نیز راهگشاست. ایثار، فداکاری، و اطاعت از خداوند، کلید حل بحران‌هایی مانند جنگ، فقر و گرسنگی و آوارگی در جهان است. ترویج فرهنگ ایثار و نوع‌دوستی در سایه آموزه‌های عید قربان، می‌تواند مرهمی بر زخم‌های بشریت باشد.

 

عید قربان: فراتر از قربانی، سفری به ژرفای مفاهیم

 

عید قربان، نقطه عطفی در تقویم مسلمانان، فراتر از یک آیین مذهبی، دریچه‌ای به سوی ژرفای مفاهیم عمیق انسانی و الهی می‌گشاید. در این نوشتار، قصد داریم با گذر از ورای مضامین کلی، به زوایای کمتر پرداخته شده این عید پربرکت بپردازیم و گوهرهای ناب فلسفی آن را استخراج نماییم.

 

صبر و استقامت: گوهری تراشیده در قربانگاه عید

 

داستان حضرت ابراهیم (ع) و اسماعیل (ع) در عید قربان، تنها به اطاعت و تسلیم محض در برابر امر الهی خلاصه نمی‌شود. در این میان، حماسه صبر و استقامت حضرت ابراهیم (ع) در برابر مشقت‌های این آزمون الهی، نگینی درخشان در تار و پود این روایت آسمانی می‌درخشد.

 

حضرت ابراهیم (ع) در حالی که عشق به فرزند در اعماق وجودش ریشه دوانده بود، با صبری جمیل و استقامتی ستودنی، فرمان الهی را اطاعت کرد و گامی در راه قربانی عزیزترین دارایی خود نهاد. این صبر و استقامت، درسی ژرف برای زندگی ما در دنیای پر از فراز و نشیب است.

 

ما نیز در مسیر زندگی با چالش‌های متعددی روبرو می‌شویم. در این میان، صبر و استقامت، کلید عبور از این گذرگاه‌های دشوار و دستیابی به قله‌های موفقیت و رستگاری است. عید قربان، فرصتی ناب برای یادآوری این گوهر گران‌بها و تجدید میثاق با آن است.

 

تنوع فرهنگی در آیین قربانی: گلدسته‌ای از رسم و رسومات

 

عید قربان در نقاط مختلف جهان، با سنت‌ها و آداب و رسوم متنوعی برگزار می‌شود. این تنوع، نشان‌دهنده غنای فرهنگی و ظرفیت عمیق این عید برای انطباق با بافت‌های مختلف جوامع بشری است.

 

از ذبح گوسفند و توزیع گوشت قربانی در میان نیازمندان در آفریقا، تا قربانی کردن گاو و برگزاری مراسم باشکوه در هند، هریک از این سنت‌ها جلوه‌ای از عشق و ارادت مسلمانان به خداوند و تعهد به اطاعت از او را به نمایش می‌گذارد.

 

بررسی و مقایسه این سنت‌ها، دریچه‌ای به سوی فرهنگ‌ها و باورهای متنوع مسلمانان در سراسر جهان می‌گشاید و فرصتی برای گفتگوی بین فرهنگی و غنی‌سازی دانش و تجارب ما فراهم می‌کند.

 

عدالت اجتماعی و کمک به نیازمندان: ثمره شیرین عید قربانی

 

عید قربان، تنها به قربانی کردن حیوان محدود نمی‌شود، بلکه ابعاد عمیق اجتماعی و اقتصادی نیز دارد. توزیع گوشت قربانی در میان نیازمندان و فقرا، یکی از ارکان اصلی این عید الهی است.

 

این امر، تجلی عینی عدالت اجتماعی و همبستگی اسلامی در یاری رساندن به همنوعان و کاستن از رنج و محرومیت آن‌هاست. عید قربان، فرصتی برای احیای این روحیه تعاون و ایثار و ترویج فرهنگ انفاق و دستگیری از نیازمندان در جامعه است

 

 

✍میثم بشیری کارشناس فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد سنقروکلیایی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۰۳ ، ۲۲:۳۵